tirsdag den 9. marts 2010


Nué lagersalg

4 kommentarer:

  1. Jens Birkeholm, Dansk Detail10. marts 2010 kl. 16.00

    Ganske mange af de annoncerede lagersalg er ulovlige. Dels fordi de ikke overholder næringslovens regler om fast forretningssted, dels fordi de ikke overholder de gældende lokalplaner, der ofte beskriver, hvor man må drive detailhandel. Overtrædelse af reglerne er bødebelagt. Se mere i artiklen fra Berlingske Business: http://www.business.dk/detail/detailhandel-raser-over-lagersalg

    SvarSlet
  2. Hej Jens

    Spændende læsning ... Men hvordan skal man som forbruger kunne sortere til og fra? Altså hvordan skælner man de lovlige fra ulovlige?

    Jeg tænker som forbruger ikke, at der er noget mystisk i at en butik jeg kender holder lagersalg. Umiddelbart tænker jeg at de rydder op på ... Lageret? Men den tese holder måske langt fra altid?

    Du må have nogle gode fifs tænker jeg ...

    /Amalie♡

    SvarSlet
  3. Ja - det er selvfølgeligt et problem for branchen indbyrdes.... Men som forbruger tænker jeg kun på at finde gode fund til billige priser.... Så det kommer ikke til at afholde mig fra at gå på lagersalg....

    Og til Amalie... så har jeg i mit arkiv kaldt din blog for "lagersalgsbloggen" Du poster altid de gode lagersalg.... og tak for det!!

    SvarSlet
  4. Hej Anonym

    Jeg er glad for at høre at jeg sparer dig for penge engang i mellem :-)

    Jeg har godt nok aldrig tænkt så meget over om lagersalgene var lovlige eller ulovlige. Men nu tror jeg også mest at jeg poster om nogle af de ret store lagersalg - man må håbe at de ikke har for meget rod i deres papire.

    Det ville være godt hvis Jens Birkeholm kom på banen igen og gav en forklaring på hvordan man som forbruger kan sortere lovligt fra ulovligt.

    /Amalie♡

    SvarSlet